Friday, March 09, 2012

'Benar' Kau 'Terjah' Aku

Bismillahirrahmanirrahim...

Hidup ini adakala indah adakala menyakitkan. Seharian aku sentiasa penuh dengan sesuatu yang positif dan ceria. Tidak pernah aku untuk mengangu kehidupan orang disekeliling aku. Suatu hari aku ditegur seorang rakan dari laman web muka buku. Katanya ada gambar aku bersama seorang gadis diletakkan dalam sebuah blog. Blog siapa ? satu-satunya blog yang masih lagi bercerita pasal aku.


DEMIT!! Aku ingat setelah lama menyepi dia sudah berhenti bercerita pasal aku. Pada entrynya yang sebelum ini banyak pasal aku diceritakan. Entry- entry yang dia masukkan semuanya mahu menunjukkan betapa sayangnya dia pada aku. Wah2!! konon aku la jahat sebab tinggalkan dia untuk perempuan lain. Hey you!!! grow up please!!! tak payah la nk burukkan aku dalam blog kau tu!! Cerita mengarut bagai! Geram betul aku!!

For your infromation, aku tinggalkan kau sebab perangai kau yang tak rasional tu. Pemikiran kau tu langsung tak terbuka. Sungguh pon kau tu asal dari bandar, tapi kalau hanya duduk dalam tu ja tak bercampur orang sama ja pemikiran kau tu dengan orang- orang kampung. Berkawan pon dengan orang- orang yang kat situ ja. Tak payah la nak cakap aku ni duduk kawasan kampung pemikiran aku kolot. Walhal kau tu lagi kolot. Kau tu ja tka sedar. Tingkah laku dan perangai kau tu sama ja. JUMUT!!!


Patut la kau tu tak ramai kawan. Tak dak sapa pon nak kawan dengan hang tu. Selalu sangat berperasangka buruk terhadap orang. Bercakap buruk pasal orang. Agaknya mereka yang kawan dengan ang tu kesian kat ang kot. Tengok ang tak dak kawan. Dok sensorang. Kesian kat aku. Suatu masa dulu sebab asik ikut kehendak ang sampai aku sendiri kena pulau dengan kawan kawan. Ikut ja ke mana hang nak pergi. Apa hang nak buat. Semua dalam hidup aku hanya pasal hang. Walau keluarga aku sendiri aku ketepikan sebab hang. 


Hey PEREMPUAN!!
Hang sedar tak selama aku sayang hang aku telah berkorban macam2 untuk hang ? Kangar - Penang tu dah macam sebelah rumah aku ja. Bila ada masa sampai ja aku dekat rumah hang tue. Naik moto pulak tue. Sorang2. Duit pon lom tentu ada. Tapi aku tak kisah. Sebab sayang hang. Tapi ada ke hang hargai aku ????



Aku ni bukan anak orang kaya pon. Mak bapak aku bukan jutawan. Tapi setiap minggu aku akan usaha cari duit nak bawak hang kuar. Aku terpaksa ikat perut semata2 nk jimat duit untuk hang. Aku makan sehari sekali ja masa aku dekat kolej dulu. Sebab pe ? Sebab nak bawak hang kuar makan. Hang pernah taw ka pasal ni ? Ya.. aku akui hang bukan la kikis aku pon. Hang pon belanja aku makan jugak kadang2. Tapi apa yang aku nak cakap kat sini adalah pasal APPRECIATE!!! Hang hargai ka aku ????

Tak daknya hang nak hargai aku. Hang selalu wat fitnah pasal aku sana sini. Hang tuduh aku bukan2. Cakap aku tu ini. Ya, hang cemburu teruk sangat. Habis semua rakan - rakan kelas aku tak mau kawan dengan aku lagi. Semua takot kat hang. Tak kesian ka kat aku ? Hang taw tak aku malu dengan tindakan hang p serang kawan2 perempuan aku. Malu la sikit oi. Jaga maruah sebagai perempuan. Aku bukan suami hang lagi pon hang nak buat camtu. Aku pon ada hidup aku sendiri. Aku pon nak berkawan macam orang lain. Aku tak pernah kacai hidup hang pon. Hang ja buat cerita bagai. MULUT PUTAQ ALAM!!!

Tuhan tu Maha berkuasa. Setelah 4 tahun akhirnya aku dah tak mampu nak ikut cara hang tu. Aku decide break dengan hang. KEJUTAN!!!!
Tindakan hang selepas itu sangat lah memalukan diri hang sendiri. Habis semua kawan2 aku kau bercerita pasal aku. Konon nk tunjuk kau tu MULIA la sangat. Family aku pon cakap aku jahat sebab mulut hang tue. Kawan2 aku pon hang racun habis. GILA BETOI!!!
Banyak lagi kot benda lain hang boleh buat dari dok cerita buruk pasal aku sana sini. Wat dosa hang ja. Esok kat akhirat mai mintak maaf kat aku na. mai sujud cium kaki aku.
HAHAHAH!!

Yang paling best!!! hehe..
Entry blog hang yang latest... wahHHh!!! Rupanya STALKER TERHEBAT KAU NI YAA!!!
Tulis dalam blog bukan men lagi. HALAU STALKER JANGAN TENGOK BLOG DIA!! tapi diri sendiri tu STALKER TERHEBAT!!! hahAaAHahHA!!

Aku ada upload pic aku bersama seorang rakan baik aku. TIme tu kami saja nk test camera. So aku upload la pic tu dalam FACEBOOK!!
Xsampai bapa jam tengOk2 dia dah letak dalam blog dia beb!! wahHhh!! cepat!! pantas!!! 
hebat kau ni yaaaa.... pantas betul buat kerja!! haha

*nampak sangat xdak kerja nak pikiaq. dalam pala otak dok pikiaq bnda sama. JUMUT!!!

nah!! ni amik tgk nih!!!


Entry Semasa tajuknya, ' Benar '












Tiba-tiba dia tukar entry baru.. tajuk  ' Terjah ' pulak..


























JANGAN INGT KAU HEBAT!
AKU PON HEBAT DAN PANTAS!!
JANGAN NAK MAIN API DENGAN AKU!
SEBAB AKU ADA PETROL DAN MANCIS!

No comments:

Post a Comment